Grungi

Ez a blog azért született, hogy segítsek azoknak akik különböző játékokkal akarnak játszani és tájékozódni szeretnének. Itt elsősorban leírásokat, bemutatócikkeket fogtok látni.

Friss topikok

  • grungi: @Layash: Egyetértek, hogy DLC ellenére elég szép tartalmat hoztak össze. A Bethesda mindig élen já... (2013.01.07. 08:03) Dawnguard teszt

Címkék

2077 (1) 3 (2) 4 (1) bemutatkozás (1) benyomás (1) CD Projekt (1) Coin (1) Crypto (1) Currency (1) Cyberpunk (1) Dawnguard (2) Dovahkiin (2) első (1) empires (1) far cry (4) forge (1) Freddie (1) grungi (1) II (1) IRL (1) ismertetés (2) Ismertető (2) Legends (1) Lord (1) Lormancer (1) Mid-core (1) Mike (1) MMO (1) Mobile (1) of (1) Pondsmith (1) rpg (1) Skyrim (3) teaser (1) teszt (5) The Elder Scrolls (2) trailer (2) Tropico (1) ufo (1) vacation (1) Video (2) Wong (1) xcom (1) Címkefelhő

A Kriptovaluta hegyen túl: Lordmancer II

2017.10.29. 19:32 grungi

Üdv,

Nagy divatja van mostanában a mindenféle virtuális valutának, a bitcoin és az őrület az egekben. Nem meglepő, ha a játékiparba is bekerül.

Az orosz Mobile Active hamarosan egy nagy dobásra készül. A meglévő mobil MMO játékuknak, a  2008 óta létező Lordmancer-nek egy új részét beviszik a kriptovaluta piacára. Hamarosan November 7.-én un ICO keretében valutakibocsátást kezdeményeznek, ezzel elindul a játékban a virtuális valuta alapú működés. Lássuk, hogy néz ki ez a gyakorlatban.

A kriptovaluta egy virtuális fizetőeszköz, aminek alapja összetett számítási algoritmus, nem arany mint a valódi pénzeknek. Manapság egyre többen használják, főleg tőzsdéznek vele, de akár tényleges fizetőeszközként is elfogadják bizonyos helyeken. Elsősorban a szürkegazdaságban van jelentősége.

Az új rész már fut egy ideje Android-on és népszerűnek reklámozzák orosz és brazil területen a játék honlapján. IOS verzió is van, de csak egy tesztelői alkalmazáson keresztül elérhető. Ebben a játékban un. Lord Coin pénznem a hivatalos pénz. Ezt mindenféle valutából lehet váltani, ahogy a következő ábra mutatja:

Nekem ebből az jött le, hogy LC-t lehet farmolni a játékból, de úgy látom, hogy pvp során is lehet rabolni, ami nem túl megnyugtató, hiszen így akár valós pénzt is kockáztatsz. Igaz elvileg lehet a  PVP-t kerülni, én eddig aranyért tudtam vásárolni PVP ellen védőaurát. LC-nek a nyomát még nem láttam sem a teszt sem az éles verzióban.

A következő ábra pedig azt mutatja, hogy lehet kivenni a pénzt a játékból:

Látszik, hogy 20% veszteséggel lehetséges ez, ami azért elég komoly grindre és kereskedésre kényszeríti a játékosokat, ha nyereségesen akarják üzemeltetni a karakterüket. Sejtésem szerint a többségnek nem fog sikerülni.  Ami nem teljesen érthető, hogy 10%-ot miért égetnek el és miért nem a teljes 20%-ot a játék alapba tesznek? Igaz ez egy virtuális pénz és nincs mögötte tényleges gazdasági vagy számítási teljesítmény. Sejtésem szerint az árfolyamát is úgy állítgatják, ahogy a cégnek megfelel. A honlap szerint jelenleg 0.1$ egy LC  ára és 20%-os kedvezménnyel vásároplható elővételben. Egyébként gyanítom, hogy 0 befektetéssel nem fog senki szerezni LC-t. Ami még felmerült bennem, hogy a játék működés közben szinte egész biztos, hogy bányászik is valami kriptovalutát a cég számára, amit az is alátámaszt, hogy nem lép ki, ha magára hagyom.

Maga a játék nem tartalmaz semmi egyedi vonást. Ahogy maga is hirdeti ez egy mid-core MMO RPG. Heroes of Might and Magic-hez tudom hasonlítani, kivéve a stratégiai elemeket.. Választott kalandozóddal mászkálsz a terepen és különböző küldetéseket hajtasz végre fejlődésért és mindenféle erőforrásért cserébe. Több térkép van, ahova a küldetések teljesítésével tudsz belépni. Vannak szörnyek a terepen, quest giver karakterek és épületek, ahol csatlósokat tudsz vásárolni, vagy valamilyen labirintust tudsz végigkúszni benne. Felszerelést, erőforrást (pl.: mana, sereg slot)  tudsz vásárolni a kapott fejlődéspontból. A kaja itt a sereg fejlesztésére van, az arany a legelterjedtebb erőforrás, egységeket, tárgyakat, stb. tudsz venni belőle. Szóval senki ne várjon egetrengető innovációt.

Ezt a játékot annak ajánlom, aki szeretné kipróbálni magát a kriptovaluta piacon és ezt össze akarja kötni egy kis farmolással is.

Itt eléritek: http://lordmancer2.io/

TES: Legends ismertető

2017.10.15. 15:37 grungi

Sziasztok,

 

Jó régen írtam ide is, de most kedvem támadt bemutatni az aktuális kedvencemet:

Ez pedig a The Elder Scrolls: Legends CCG játék. A termék egy hagyományos gyűjtögetős mikrotranzakciós kártyajáték a TES világán. 2016-ban jött ki és az alapjáték ingyenes. Amolyan Hearthstone klón, ami ugye egy Magic koppintás. :) Hát igen nincs semmi új a nap alatt. No, de kezdjük a bemutatást.

 

 

Ahogy jeleztem ez a játék sokban hasonlít a neves elődökre, így aki ismerős ezen a területen nem fog sok újdonságot találni a cikkben. Szóval itt is hasonló módon valamilyen varázspontból pakolhatunk lényeket, tárgyakat, varázslatokat az asztalra, mint eddig sok más hasonló játékban. A lények támadással, életerővel és különleges képességekkel rendelkeznek. Költségük és a többi számszerű értékeik általában 0-10 között mozognak, kivéve néhány speciális esetet.

Lények:

A képességek jó része is hagyományos: Guard: A lény bevédi a játékost, mint a HS-ben a taunt. Ward: Egyszer használatos mágikus pajzs, ami sebezhetetlenséget egy támadás erejéig. Summon: Lerakáskor aktiválódó esemény, nagyon változatos tud lenni,  pl.: HP-t ad a játékosnak vagy megöl egy ellenséges lényt, stb. Lethal: Instant kill a lény támadása függetlenül a sebzéstől. Last Gasp: Ahogy az előző, csak a lény halálakor aktiválódik. Drain: A lény az okozott sebzést a játékos gyógyítására fordítja. Pilfer: Akkor aktiválódik, ha a lény sikeresen támadja az ellenfelet, ez is változatos, legtöbbször erősíti magát a lényt, de laphúzást is szokott adni. Regenerate: Következő köröd elején visszanyeri az elvesztett HP-ját. Breakthrough: Ha lényt támad a célpont HP-ja feletti sebzés az ellenfélre meg át, vagyis a túlcsordulást az ellenfél szenvedi el. Charge: A lény az idézés körében bevethető már. Shackle: Leláncol egy vagy több lényt egy kör erejéig. Végül a Prophecy: Ez a képesség TES: Legends specifikus. Minden játékos rendelkezik 5 rúnával, ezek ahogy csökken a HP-ja megtörnek, amikor ez történik az adott játékos húz egy lapot, ha az prophecy tulajdonságú, akkor ingyen kijátszhatja azonnal az ellenfél, vagy esetleg a saját körében. Ezzel a tulajdonsággal nemcsak lények, más típusú lapok is rendelkezhetnek. 30 HP-ról indulunk és lehet több is, nincs korlát, 25-20-15-10-5 HP-nál törik meg egy-egy rúna. Ez a rendszer néha nagyon izgalmas játékmenetet okoz. Volt már, hogy ezzel fordítottam meg meccset.

A játék másik különlegessége a lane rendszer, alapértelmezetten két sávba tud idézni lényeket a játékos, mindegyik 4 hellyel rendelkezik, tehát összesen 8 lényed lehet az asztalon egy időben. A baloldali teljesen hagyományos, a jobb viszont egy un. Shadow Lane. Ide idézett lényeket az első körben nem tudja támadni az ellenfél közelharcban, minden más támadási forma engedélyezett. Ez csak a hagyományos játékmódokban van így, story mode-ban és az arénákban változik a lane-ek mérete és tulajdonsága.

Actions and Supports:

Nemcsak lényekkel, hanem varázslatokkal és tárgyakkal is támadhatjuk az ellenfeleket. A varázslatok lehetnek action vagy support típusúak. Az action azonnal és egyszeri módon hat, a support viszont vagy állandó, vagy ismétlődő hatású. Pl.: Az action-ök többsége direkt sebző varázslat, addig a support-ok bónuszt adna, vagy korlátozott számú, de körönként felhasználható extrát, pl.: van ami gyógyit x HP-t, vagy Ward-ot rak egy lényre.

Kb. ennyit a rendszerről. A játék ugyanúgy rendelkezik speciális játékmódokkal, mint elődei. Van itt story, ahol az egyes ellenfelek legyőzése után jutalmat kapunk, legtöbbször kártya formájában, de más erőforrást is kaphatunk. Van gyakorló mód, ahol gépi ellenfelek ellen próbálhatjuk ki a paklinkat. Van barátságos mérkőzés élő ellenfelek ellen. Van ladder itt is, 12. szintről a legaljáig lehet létrázni. Arena, ahol random paklival random ellenfeleket győzhetünk le random jutalom ellenében. Solo Arena, ami ugyanaz, mint az előző, csak gépi ellenfelekkel találkozhatunk itt. Illetve ebben a játékban is időről időre mindenféle vicces eseményt szerveznek.

A pakli:

A pakliépítés alapja a soul gem és a gold. Ezekből az erőforrásokból rakhatjuk össze a saját paklinkat. itt az 50-es pakliméret a preferált. 5 tulajdonság határozza meg a kártyák színét: Agility-Zöld, Endurance-Lila, Intelligence-Kék, Strength-Vörös, Willpower-Sárga. Ill. van még a semleges frakció. Egy pakli két színt és semleges kártyákat tartalmazhat. A két tulajdonság kombinációja határozza meg a pakli osztályát: pl.: Mage=Int+Willp. Meglepő módon ez semmit nem határoz meg, csak láthatóvá teszi, hogy milyen lapokra számíthat az ellenfél. Szóval goldot sok dologból lehet szerezni, a soulgem fő forrása a felesleges lapok, de azt is kaphatunk jutalmul. Lapjaink 4 gyakorisággal rendelkezhetnek: Common, Rare, Epic, Legendary. Értelemszerűen minél magasabb a gyakorisága, annál nehezebb beszerezni. Itt léteznek olyan legendás kártyák, amikből a megszokott 1 helyett akár 3-at is bevethetsz csatában.

Én casual típusú játékos vagyok, napi 4-5 alkalomnál többet nem játszom, ezért nem haladok túl gyorsan a játékban. Szerencsére kitaláltak erre megoldást, hogy nehogy csak a hiperkockák élvezzék a játékot. A Story a kedvencem, azért még részben fizettem is, de ugyanakkor létezik más megoldás is. Pl. a napi jutalom, ha már egyszer belépsz kapsz kis apróságot, ami lehet gold, soulgem vagy pakli, esetleg event ticket. Utóbbit arénázásra lehet felhasználni pl. Aztán ott van a Twitch Drops. Ha összekötöd a game account-odat a twitch-el és napi 6-8 órát nézel TES:Legends közvetítést, akkor mindenféle random jutalmat kaphatsz: 50-60 gold, 50-1500 soulgame, vagy akár pakli, legendary kártya. Ennek segítségével már összeraktam a  egy 10K értékű tier1-es paklit. Szóval szerintem érdemes pörgetni.

Összegezve, szerintem nem rossz játék, ahol a véletlen csak annyira van benne, amennyire szükséges. Hátránya, hogy semmi komoly újdonság donság nincs benne, viszont, amit tud, azt jól hozza. Egy próbát mindenképp megér, ha kiégtél a HS-ből.

Beszerezhető:

https://legends.bethesda.net

Valamint Steam, Android és Apple boltokban is elérhető.

Forge of Empires

2013.03.31. 16:13 grungi

Forge of Empires regisztráció

Mostanában a címben szereplő online játékkal játszom. Ha esetleg valakinek kedve van csatlakozni akkor használja a megadott kinket, ezzel engem is ajánlónak tesztek meg.

Köszönettel,


Grungi

The Elder Scrolls Online - The Alliances Cinematic Trailer

2013.01.22. 18:09 grungi

Szépen sikerült a TES új trailer-e. Nehéz eldönteni, hogy élőszereplős, vagy jól sikerült CGI. Én inkább a CGI-re tippelek. Sejtésem szerint három frakció lesz, de még nem tudunk semmit.

Cyberpunk 2077

2013.01.13. 09:36 grungi

Orbitális Látványorgia. Remélem a játék sem fog lemaradni mögötte.

Dawnguard teszt

2013.01.03. 16:55 grungi

dawnguard.jpgSikeresen befejeztem a Skyrim Dawnguard fősztoriját és jelentem a főellenség halott. Nem árulom el, hogy ki volt az, mert nem akarom spoilerezni azokat akik még nem játszottak ezzel a kiegészítővel. 

A Dawnguard egy DLC, de érzésem szerint majdnem egy komoly kiegészítés. Közel egy hónap kellett, hogy kijátszam kb. napi 1 óra átlaggal. Természetesen ehhez hozzátartozik az is, hogy a karaktert felhoztam olyan szintre, hogy érdemes legyen belekezdeni. Expert nehézségen játszottam, hogy legyen némi kihívás is, ne csak a szörnyeket daráljam halomra minden probléma nélkül. Így még 20. szint környékén sem tudtam félkézzel lepuffantani egy sárkányt. :)

A történet a vámpírok körül forog. Az Elder Scrolls sorozat úgy tűnik, hogy nem tud szabadulni ettől a dologtól szerintem. Gondolom nem kevés köze van hozzá az Alkonyat szériának, de én erről nem akarok tudni. Így rögtön be is álltam 10. szinten a vámpírvadászok közé a Dawnguard szervezetébe. Kezdetben elég bénák. A vámpírok szinte naponta támadják őket a saját várukban, de ha segítünk akkor a történet előrehaladtával egyre erősebbek lesznek. Újabb reménybeli vadászok csatlakoznak és adják hozzá a szakértelmüket a nagy közöshöz idővel. Tanulhatunk is tőlük, kereskedhetünk, illetve crafting lehetőség is nyílik. Frankó kis számszeríjat kapunk tőlük, amit én enchantoltam soul trap-el, hogy így növelhessem a feltöltött köveim számát. Később lenyúltam (nem kellett lopni, ott volt szabadon a várban) egy másikat azt meg brutál cold sebzéssel láttam, az egyik legjobb saját fegyver lett. A küldetések kezdetben egyszerűek: vadásszunk le pár vérszívót, keressünk fel embereket és sorozzuk be. Később már egyre komolyabb tétek merülnek fel. A végső él megszerezni az Aurel's Bow megszerzése, mely segít bennünket a végső küzdelemben. Megismerkedhetünk egy bájos kislánnyal is aki kísér bennünket és különleges(!) képességekkel támogat, mint egy jó házasságban.

dawnguard2.jpg

Tapasztalataim a játék során:

Sajnos a direkt sebző varázslatok önmagukban nem jöttek be annyira nekem. Főleg, hogy az Enchant képzettségem rohamosan fejlődött a Destruction-hoz képest, pedig nagyságrenddel többet lőttem tűzgolyót mint tárgykészítést. Az elején főleg a disenchant segített a végén már a tucattárgyak gyártása. Lehetett volna még kombinálni kovácsolással, hogy még több ékszerem legyen, de akkor csak szinte crafting-ból állt volna a játék.

Így legfőképpen az Enchant fejlődött meg közepes mértékben az Alchemy, az italok minden rázós helyzetben jól jöttek. A 25. szintre az Enchant 70 lett a Destruction meg 54, az Alchemy az kb. csak 40. A crossbow-nak köszönhetően az íjjászat is jól fejlődött és a destruction kárára arra is tettem pár perk-et. Sajnos az értelmesebb perkeket kihasználtam alacsony szinten és egész idő alatt arra vártam, hogy felmenjen 60-ra a Destr. de igen lassan haladt, pedig tárgyakkal is támogattam. Beszereztem a végére egy Expert köpenyt is.

Alapvetően szeretem a kiegyensúlyozott karaktereket, de itt mágusra mentem rá aztán meg erősítettem a többi tulajdonságot. Folyton a cipeléssel voltak gondok, pedig direkt nem szedtem fel a nehezebb tárgyakat. A kövek, az italok, meg a hozzávalók együttesen  is elég nehezek voltak. Mondjuk reális is amikor 30-40 üvegcsét viszel az legyen körülményes. Muszáj volt több képzettséget fejleszteni párhuzamosan, hogy jöjjenek a szintlépések. Mondjuk ezzel sokrétűbb is lett a karakter.

dawnguard1.jpg

Negatívumok:

Talán kevesebb lett a bug, de így is bosszantó volt, hogy néha eltűntek, feltűntek állatok. Kisebb hibák még előfordulnak, de nem vészes. Hozzá lehet szokni. Rendszeresen elakadtam az ajtókban a társam miatt, a csaj ráadásul állandóan leragadt. Volt neki egy energiaszívó varázslata és ha használta és közben meghalt az ellenfél akkor leragadt és tovább szívta a cuccot az áldozatból. Úgy tudtam kiszabadítani, hogy lenulláztam az életerejét. Nem halt meg mert a fontos karaktereket nem lehet lecsapni. Viszont kiszabadult az állapotából és folytatja az útját velem. Ami bosszantott még, hogy lényegében a sztori kétharmada megegyezett mindkét frakciót tekintve. Biztos nagyon fontos volt spórolni, de azért kitalálhattak volna egy-két egyedi küldetést is. Tehát gyakorlatilag teljesen mindegy melyik frakciót követed a végén ugyanaz a főellenséget kell legyőzni.

Összességében nem volt rossz a történet melynek során ellátogathatsz egy árnyvilágba és lehet saját kis meglepetés pet-ed. Ha nem lettek volna a fenti kis apróságok nagyon jól szórakoztam volna, de így csak jól szórakoztam. :) Kevesebb sárkány és kicsit több vámpír volt a történetben, szóval én nem bántam meg, hogy belevágtam.

dawnguard3.jpg

Értékelés:

Értékelés:

Grafika: 8/10

Zene: 8/10

Kezelőfelület: 8/10

Szórakozás: 9/10

Összesen: 82,5%

 

Skyrim IRL

2013.01.01. 13:15 grungi

Készül az új poszt. Dawnguard teszt lesz. :) Addig is itt egy kis IRL videó a Skyrim világából. Dovahkiin küzdelme egy magasrangú bandita ellen.

Far Cry 3 értékelés

2012.12.08. 22:05 grungi

Végre sikerült kivégezni a Far fc3.jpgCry 3 történetét és most írok egy kis összefoglaló értékelést.

Ahogy korábban is írtam, eléggé lenyűgözött ez a játék. Pedig alapvetően nem tartalmaz forradalmi elemeket. Minden játékelem már megtalálható korábbi játékokban. Ami részemről nem jelent problémát, hiszen ennek ellenére jól szórakoztam, amíg a sztorit görgettem előre.

Alapvetően egy őszinte játék az új Far Cry. Erőszakos, de bemutatja, hogy mi történhet egy olyan emberrel aki akaratán kívül belekerül a húsdarálóba. Karakterei idealizáltak, de azért hihetők. És ami fontos érződik rajtuk a helyzet rendkívülisége, nem mentesek az emberi gyengeségektől. Senki sem golyóálló, csak a főhős Jason Brody.

Kezdjük a grafikával. Szerintem nagyon szép, főleg a víz és a fényhatások tetszettek. A dzsungel pedig megunhatatlan bármilyen körülmények között. Alacsony felbontáson is szép és gyengébb gépen is jól fut.

A hangok szuperek, főleg az őserdő lakóinak hangjai. A zene pedig hihetetlenül jó hangulatot teremt. amennyire szürkének éreztem a második részt annyira színes volt ez az új minden téren.

A történetet ismerjük már. Jason Brody és pár társa bulizni megy a Csendes Óceánra. (Nem a karibi térségbe, ahogy korábban írtam. Erre a japán bunkerekből jöttem rá. :) ) Egy balul sikerült ejtőernyőzés után a csapatot elfogják kalózok és váltságdíjat követelnek. Jason, hősünk kiszabadul és a helyi Rakyat törzs gondozásába kerül. Név szerint Dennis Rogers veszi szárnya alá a Rakyat hűséges katonája. Jason megkezdi férfivá (igazi harcossá) válásának  hosszadalmas folyamatát. Végső célja kiszabadítani a barátait és lelépni a szigetről. A játékoson múlik, hogy ez mennyiben lesz sikeres.

fc3_1.jpg

A történet során Jason segít a törzsnek megküzdeni kalózokkal és a vezetőjükkel Vaas-al. Vaas hihetetlenül veszélyes és pszichopata őrült. Teljességel kiszámíthatatlan, sohasem tudhatod mikor bukkan fel és nyom a fejednek egy pisztolyt.

Jasonnak igencsak fel kell kötnie a nadrágját, hogy versenyezni tudjon a kalózok számbeli előnyével. Hősünk képességekben és felszerelésben tud fejlődni, hogy sikeres legyen ezen az idegen terepen. A felszerelés egy részét nekünk kell elkészíteni. Fegyverzsák, pénztárca, fecskendőtartók, tölténytárak várnak felfedezésre a játék során. A tartókat állatbőrökből a hatóanyagokat pedig növényi eredetű komponensekből fejleszthetjük ki. A tűzfegyvereket természetesen csak vásárlással szerezhetjük meg. De nem érhetők el mind egyszerre, rádiótornyok várnak ránk, hogy felszabadítsuk őket. Eleinte egyszerű felmászni rájuk később már egyre nagyobb kihívás mindegyik. A quicktravel pontok egytől-egyig ellenséges bázisokon vannak, ezeket szintén ki kell pucolni. Az egyik legjobb része a játéknak szerintem. Lehet csendben, lopakodva vagy mint egy tank megrohamozni a szerencsétlen kalózokat. Ezek nehézsége is növekszik. Később már nehézfegyveres csókák, több riasztó, nagyobb erősítés is jöhet. Volt olyan ahol helikopter is jött. Az állati komponenseket vadászattal lehet megszerezni. Van néhány referenciapont amit mutat a térkép, ahol az egyes fontosabb vadak élnek. Ugyanakkor a felszabadított bázisokon kaphatunk spec. vadászati küldetéseket (Path of the hunter). Léteznek még futármelók a felszabadított rádiótornyoknál. Ezeknek a tornyoknak a legnagyobb haszna az új fegyverek mellett a térképdarab amit kapunk a környékéről. Sokkal könnyebb úgy tájékozódni, ha tudjuk, hova megy az út. :) Van még assasin küldetés, ami megmondja kit, hol, hogyan öljünk meg. Létezik a Rakyat trial, ami egy időre öljünk meg egy adott fegyverrel minél több kalózt. Erről még toplistát is vezet a gép és xp jár érte. Valamint játszottam még pókert. Első körben elnyerték tőlem a 100 dolláromat, de másodszorra kifosztottam a négy lúzert akik ellenem próbáltak játszani.

A képesség rendszer igen fontos része a játéknak. Eleinte nagyon gyíkok vagyunk, elbotolva egy fűszálban is meghallhatunk. A játék végére már igazi Rambová válhatunk köszönhető a több HP-nak, úszási, futási, fegyverhasználati, vezetési képességeinknek. Később fejleszthetjük a bérgyilkosi eszköztárunkat, egyre tökéletesebben tehetjük el láb alól az ellent lesből támadva. Gyorsabban regenerálhatunk, e kapunk tápot a növénygyűjtési vagy akár a rablási képességeinkre. Ez a része a játéknak igencsak RPG orientált. Mint egy MMO-ban itt is gyűjtögethetünk mindenfélét. Elveszett japán leveleket a 2.VH.-ból, titkos memóriakártyákat, elfeledett történelmi relikviákat. Ez utóbbiból rengeteg van és hozzá hasonlóan sok olyan történelmi helyet látogathatunk meg amitől leesik az állunk. Főleg a játék középső szakaszában.

fc3_3.jpg

Negatívumot nem sokat tudok mondani a játékról. Talán a sztori túl hatásvadász, az állatok igen gyakoriak és túlontúl agresszívek. Nem igazán volt jó cápavadász módszer. A csónakból nem láttam a víz alá a vízben meg nem volt semmi fegyverem a késen kívül. Szinte minden bokorban van egy tigris vagy komodoi sárkány. Lezárt sírokban is találtam ilyen gyíkot, nem is értem hogyan éltek ott. Kicsit tömény volt a játékmenet, persze lehet nekem kellett volna talán jobban elosztani a játékidőt. A vége már-már a COD tömény erőszaktengerére emlékeztetett. Szinte térdig  vérben jártak a karakterek. A valóságban talán tizedét sem tudta volna elviselni egy ilyen kezdő Rambo. Egyik jelenetben a karakterünket sokadszorra akarják kivégezni, de az öngyújtó kivédi a lövést. Több mint bosszantó klisé.

Na elég a spojlerből. Összefoglalva a Far Cry 3 ha nem is az Év játéka, de mindenképpen kiemelkedik a mezőnyből és ezt főleg a hangulatnak és a történetnek köszönheti. A cikket Ezzelreg féle értékeléssel zárom:

Értékelés:

Grafika: 9/10

Zene: 9/10

Kezelőfelület: 8/10

Szórakozás: 10/10

Összesen: 90%

Far Cry vacation

2012.12.06. 15:56 grungi

Freddie Wong már egy hónapja megelőzte a Far Cry hangulatot. Awesome! :)

Tropico 4

2012.12.06. 09:49 Alboin

Új társat köszönthetek Ezzelreg személyében. Fogadjátok szeretettel:

Sziasztok!

Ezzelreg vagyok, mind számítógépes játék és írói múlttal is rendelkezem (nem kell itt nagy dologra gondolni: „iskolaújság”). A 94-es Wacky Wheels nevű játékkal kezdődött a PC játékok iránti érdeklődésem és jelenleg is tart . Elsőként az egyik kedvenc játékomat szeretném bemutatni a Tropico 4-et.

Névjegy

Tropico 0.jpg

Cím: Tropico 4

Műfaj: Stratégia

Fejlesztő: Haemimont Games

Kiadó: Kalypso Media Digital

Kiadás: 2011. augusztus 30.

Először is be kell, hogy valljam nem játszottam a sorozat előző részeivel, internetes hozzászólások és képek alapján is azt kell, hogy mondjam a Tropico 4 nem fog gyökeres változásokat mutatni a Tropico 3-hoz. A Tropico 1 és 2 a Take Two kiadó alatt látott napvilágot, majd az elhanyagolt sorozatot végül a Kalypso vásárolta fel. A 3 különböző nevű (Glory of the Roman Empire, Imperium Romanum, Grand ages Rome) de lényegében ugyanarról a római városépítő játékaikról ismert bolgár Haemimont Games csapat állt neki a Tropico 3, majd a 4 elkészítésének. És mi a vicc az egészben? Ki mások tudnának egy jó karibi környezetű játékot összerakni, mint a bolgárok!