Grungi

Ez a blog azért született, hogy segítsek azoknak akik különböző játékokkal akarnak játszani és tájékozódni szeretnének. Itt elsősorban leírásokat, bemutatócikkeket fogtok látni.

Friss topikok

  • grungi: @Layash: Egyetértek, hogy DLC ellenére elég szép tartalmat hoztak össze. A Bethesda mindig élen já... (2013.01.07. 08:03) Dawnguard teszt

Címkék

2077 (1) 3 (2) 4 (1) bemutatkozás (1) benyomás (1) CD Projekt (1) Cyberpunk (1) Dawnguard (2) Dovahkiin (2) első (1) empires (1) far cry (4) forge (1) Freddie (1) grungi (1) IRL (1) ismertetés (1) Mike (1) of (1) Pondsmith (1) Skyrim (2) teaser (1) TES (1) teszt (4) The Elder Scrolls (1) trailer (1) Tropico (1) ufo (1) vacation (1) Video (2) Wong (1) xcom (1) Címkefelhő

Forge of Empires

2013.03.31. 16:13 grungi

Forge of Empires regisztráció

Mostanában a címben szereplő online játékkal játszom. Ha esetleg valakinek kedve van csatlakozni akkor használja a megadott kinket, ezzel engem is ajánlónak tesztek meg.

Köszönettel,


Grungi

The Elder Scrolls Online - The Alliances Cinematic Trailer

2013.01.22. 18:09 grungi

Szépen sikerült a TES új trailer-e. Nehéz eldönteni, hogy élőszereplős, vagy jól sikerült CGI. Én inkább a CGI-re tippelek. Sejtésem szerint három frakció lesz, de még nem tudunk semmit.

Cyberpunk 2077

2013.01.13. 09:36 grungi

Orbitális Látványorgia. Remélem a játék sem fog lemaradni mögötte.

Dawnguard teszt

2013.01.03. 16:55 grungi

dawnguard.jpgSikeresen befejeztem a Skyrim Dawnguard fősztoriját és jelentem a főellenség halott. Nem árulom el, hogy ki volt az, mert nem akarom spoilerezni azokat akik még nem játszottak ezzel a kiegészítővel. 

A Dawnguard egy DLC, de érzésem szerint majdnem egy komoly kiegészítés. Közel egy hónap kellett, hogy kijátszam kb. napi 1 óra átlaggal. Természetesen ehhez hozzátartozik az is, hogy a karaktert felhoztam olyan szintre, hogy érdemes legyen belekezdeni. Expert nehézségen játszottam, hogy legyen némi kihívás is, ne csak a szörnyeket daráljam halomra minden probléma nélkül. Így még 20. szint környékén sem tudtam félkézzel lepuffantani egy sárkányt. :)

A történet a vámpírok körül forog. Az Elder Scrolls sorozat úgy tűnik, hogy nem tud szabadulni ettől a dologtól szerintem. Gondolom nem kevés köze van hozzá az Alkonyat szériának, de én erről nem akarok tudni. Így rögtön be is álltam 10. szinten a vámpírvadászok közé a Dawnguard szervezetébe. Kezdetben elég bénák. A vámpírok szinte naponta támadják őket a saját várukban, de ha segítünk akkor a történet előrehaladtával egyre erősebbek lesznek. Újabb reménybeli vadászok csatlakoznak és adják hozzá a szakértelmüket a nagy közöshöz idővel. Tanulhatunk is tőlük, kereskedhetünk, illetve crafting lehetőség is nyílik. Frankó kis számszeríjat kapunk tőlük, amit én enchantoltam soul trap-el, hogy így növelhessem a feltöltött köveim számát. Később lenyúltam (nem kellett lopni, ott volt szabadon a várban) egy másikat azt meg brutál cold sebzéssel láttam, az egyik legjobb saját fegyver lett. A küldetések kezdetben egyszerűek: vadásszunk le pár vérszívót, keressünk fel embereket és sorozzuk be. Később már egyre komolyabb tétek merülnek fel. A végső él megszerezni az Aurel's Bow megszerzése, mely segít bennünket a végső küzdelemben. Megismerkedhetünk egy bájos kislánnyal is aki kísér bennünket és különleges(!) képességekkel támogat, mint egy jó házasságban.

dawnguard2.jpg

Tapasztalataim a játék során:

Sajnos a direkt sebző varázslatok önmagukban nem jöttek be annyira nekem. Főleg, hogy az Enchant képzettségem rohamosan fejlődött a Destruction-hoz képest, pedig nagyságrenddel többet lőttem tűzgolyót mint tárgykészítést. Az elején főleg a disenchant segített a végén már a tucattárgyak gyártása. Lehetett volna még kombinálni kovácsolással, hogy még több ékszerem legyen, de akkor csak szinte crafting-ból állt volna a játék.

Így legfőképpen az Enchant fejlődött meg közepes mértékben az Alchemy, az italok minden rázós helyzetben jól jöttek. A 25. szintre az Enchant 70 lett a Destruction meg 54, az Alchemy az kb. csak 40. A crossbow-nak köszönhetően az íjjászat is jól fejlődött és a destruction kárára arra is tettem pár perk-et. Sajnos az értelmesebb perkeket kihasználtam alacsony szinten és egész idő alatt arra vártam, hogy felmenjen 60-ra a Destr. de igen lassan haladt, pedig tárgyakkal is támogattam. Beszereztem a végére egy Expert köpenyt is.

Alapvetően szeretem a kiegyensúlyozott karaktereket, de itt mágusra mentem rá aztán meg erősítettem a többi tulajdonságot. Folyton a cipeléssel voltak gondok, pedig direkt nem szedtem fel a nehezebb tárgyakat. A kövek, az italok, meg a hozzávalók együttesen  is elég nehezek voltak. Mondjuk reális is amikor 30-40 üvegcsét viszel az legyen körülményes. Muszáj volt több képzettséget fejleszteni párhuzamosan, hogy jöjjenek a szintlépések. Mondjuk ezzel sokrétűbb is lett a karakter.

dawnguard1.jpg

Negatívumok:

Talán kevesebb lett a bug, de így is bosszantó volt, hogy néha eltűntek, feltűntek állatok. Kisebb hibák még előfordulnak, de nem vészes. Hozzá lehet szokni. Rendszeresen elakadtam az ajtókban a társam miatt, a csaj ráadásul állandóan leragadt. Volt neki egy energiaszívó varázslata és ha használta és közben meghalt az ellenfél akkor leragadt és tovább szívta a cuccot az áldozatból. Úgy tudtam kiszabadítani, hogy lenulláztam az életerejét. Nem halt meg mert a fontos karaktereket nem lehet lecsapni. Viszont kiszabadult az állapotából és folytatja az útját velem. Ami bosszantott még, hogy lényegében a sztori kétharmada megegyezett mindkét frakciót tekintve. Biztos nagyon fontos volt spórolni, de azért kitalálhattak volna egy-két egyedi küldetést is. Tehát gyakorlatilag teljesen mindegy melyik frakciót követed a végén ugyanaz a főellenséget kell legyőzni.

Összességében nem volt rossz a történet melynek során ellátogathatsz egy árnyvilágba és lehet saját kis meglepetés pet-ed. Ha nem lettek volna a fenti kis apróságok nagyon jól szórakoztam volna, de így csak jól szórakoztam. :) Kevesebb sárkány és kicsit több vámpír volt a történetben, szóval én nem bántam meg, hogy belevágtam.

dawnguard3.jpg

Értékelés:

Értékelés:

Grafika: 8/10

Zene: 8/10

Kezelőfelület: 8/10

Szórakozás: 9/10

Összesen: 82,5%

 

Skyrim IRL

2013.01.01. 13:15 grungi

Készül az új poszt. Dawnguard teszt lesz. :) Addig is itt egy kis IRL videó a Skyrim világából. Dovahkiin küzdelme egy magasrangú bandita ellen.

Far Cry 3 értékelés

2012.12.08. 22:05 grungi

Végre sikerült kivégezni a Far fc3.jpgCry 3 történetét és most írok egy kis összefoglaló értékelést.

Ahogy korábban is írtam, eléggé lenyűgözött ez a játék. Pedig alapvetően nem tartalmaz forradalmi elemeket. Minden játékelem már megtalálható korábbi játékokban. Ami részemről nem jelent problémát, hiszen ennek ellenére jól szórakoztam, amíg a sztorit görgettem előre.

Alapvetően egy őszinte játék az új Far Cry. Erőszakos, de bemutatja, hogy mi történhet egy olyan emberrel aki akaratán kívül belekerül a húsdarálóba. Karakterei idealizáltak, de azért hihetők. És ami fontos érződik rajtuk a helyzet rendkívülisége, nem mentesek az emberi gyengeségektől. Senki sem golyóálló, csak a főhős Jason Brody.

Kezdjük a grafikával. Szerintem nagyon szép, főleg a víz és a fényhatások tetszettek. A dzsungel pedig megunhatatlan bármilyen körülmények között. Alacsony felbontáson is szép és gyengébb gépen is jól fut.

A hangok szuperek, főleg az őserdő lakóinak hangjai. A zene pedig hihetetlenül jó hangulatot teremt. amennyire szürkének éreztem a második részt annyira színes volt ez az új minden téren.

A történetet ismerjük már. Jason Brody és pár társa bulizni megy a Csendes Óceánra. (Nem a karibi térségbe, ahogy korábban írtam. Erre a japán bunkerekből jöttem rá. :) ) Egy balul sikerült ejtőernyőzés után a csapatot elfogják kalózok és váltságdíjat követelnek. Jason, hősünk kiszabadul és a helyi Rakyat törzs gondozásába kerül. Név szerint Dennis Rogers veszi szárnya alá a Rakyat hűséges katonája. Jason megkezdi férfivá (igazi harcossá) válásának  hosszadalmas folyamatát. Végső célja kiszabadítani a barátait és lelépni a szigetről. A játékoson múlik, hogy ez mennyiben lesz sikeres.

fc3_1.jpg

A történet során Jason segít a törzsnek megküzdeni kalózokkal és a vezetőjükkel Vaas-al. Vaas hihetetlenül veszélyes és pszichopata őrült. Teljességel kiszámíthatatlan, sohasem tudhatod mikor bukkan fel és nyom a fejednek egy pisztolyt.

Jasonnak igencsak fel kell kötnie a nadrágját, hogy versenyezni tudjon a kalózok számbeli előnyével. Hősünk képességekben és felszerelésben tud fejlődni, hogy sikeres legyen ezen az idegen terepen. A felszerelés egy részét nekünk kell elkészíteni. Fegyverzsák, pénztárca, fecskendőtartók, tölténytárak várnak felfedezésre a játék során. A tartókat állatbőrökből a hatóanyagokat pedig növényi eredetű komponensekből fejleszthetjük ki. A tűzfegyvereket természetesen csak vásárlással szerezhetjük meg. De nem érhetők el mind egyszerre, rádiótornyok várnak ránk, hogy felszabadítsuk őket. Eleinte egyszerű felmászni rájuk később már egyre nagyobb kihívás mindegyik. A quicktravel pontok egytől-egyig ellenséges bázisokon vannak, ezeket szintén ki kell pucolni. Az egyik legjobb része a játéknak szerintem. Lehet csendben, lopakodva vagy mint egy tank megrohamozni a szerencsétlen kalózokat. Ezek nehézsége is növekszik. Később már nehézfegyveres csókák, több riasztó, nagyobb erősítés is jöhet. Volt olyan ahol helikopter is jött. Az állati komponenseket vadászattal lehet megszerezni. Van néhány referenciapont amit mutat a térkép, ahol az egyes fontosabb vadak élnek. Ugyanakkor a felszabadított bázisokon kaphatunk spec. vadászati küldetéseket (Path of the hunter). Léteznek még futármelók a felszabadított rádiótornyoknál. Ezeknek a tornyoknak a legnagyobb haszna az új fegyverek mellett a térképdarab amit kapunk a környékéről. Sokkal könnyebb úgy tájékozódni, ha tudjuk, hova megy az út. :) Van még assasin küldetés, ami megmondja kit, hol, hogyan öljünk meg. Létezik a Rakyat trial, ami egy időre öljünk meg egy adott fegyverrel minél több kalózt. Erről még toplistát is vezet a gép és xp jár érte. Valamint játszottam még pókert. Első körben elnyerték tőlem a 100 dolláromat, de másodszorra kifosztottam a négy lúzert akik ellenem próbáltak játszani.

A képesség rendszer igen fontos része a játéknak. Eleinte nagyon gyíkok vagyunk, elbotolva egy fűszálban is meghallhatunk. A játék végére már igazi Rambová válhatunk köszönhető a több HP-nak, úszási, futási, fegyverhasználati, vezetési képességeinknek. Később fejleszthetjük a bérgyilkosi eszköztárunkat, egyre tökéletesebben tehetjük el láb alól az ellent lesből támadva. Gyorsabban regenerálhatunk, e kapunk tápot a növénygyűjtési vagy akár a rablási képességeinkre. Ez a része a játéknak igencsak RPG orientált. Mint egy MMO-ban itt is gyűjtögethetünk mindenfélét. Elveszett japán leveleket a 2.VH.-ból, titkos memóriakártyákat, elfeledett történelmi relikviákat. Ez utóbbiból rengeteg van és hozzá hasonlóan sok olyan történelmi helyet látogathatunk meg amitől leesik az állunk. Főleg a játék középső szakaszában.

fc3_3.jpg

Negatívumot nem sokat tudok mondani a játékról. Talán a sztori túl hatásvadász, az állatok igen gyakoriak és túlontúl agresszívek. Nem igazán volt jó cápavadász módszer. A csónakból nem láttam a víz alá a vízben meg nem volt semmi fegyverem a késen kívül. Szinte minden bokorban van egy tigris vagy komodoi sárkány. Lezárt sírokban is találtam ilyen gyíkot, nem is értem hogyan éltek ott. Kicsit tömény volt a játékmenet, persze lehet nekem kellett volna talán jobban elosztani a játékidőt. A vége már-már a COD tömény erőszaktengerére emlékeztetett. Szinte térdig  vérben jártak a karakterek. A valóságban talán tizedét sem tudta volna elviselni egy ilyen kezdő Rambo. Egyik jelenetben a karakterünket sokadszorra akarják kivégezni, de az öngyújtó kivédi a lövést. Több mint bosszantó klisé.

Na elég a spojlerből. Összefoglalva a Far Cry 3 ha nem is az Év játéka, de mindenképpen kiemelkedik a mezőnyből és ezt főleg a hangulatnak és a történetnek köszönheti. A cikket Ezzelreg féle értékeléssel zárom:

Értékelés:

Grafika: 9/10

Zene: 9/10

Kezelőfelület: 8/10

Szórakozás: 10/10

Összesen: 90%

Far Cry vacation

2012.12.06. 15:56 grungi

Freddie Wong már egy hónapja megelőzte a Far Cry hangulatot. Awesome! :)

Tropico 4

2012.12.06. 09:49 Alboin

Új társat köszönthetek Ezzelreg személyében. Fogadjátok szeretettel:

Sziasztok!

Ezzelreg vagyok, mind számítógépes játék és írói múlttal is rendelkezem (nem kell itt nagy dologra gondolni: „iskolaújság”). A 94-es Wacky Wheels nevű játékkal kezdődött a PC játékok iránti érdeklődésem és jelenleg is tart . Elsőként az egyik kedvenc játékomat szeretném bemutatni a Tropico 4-et.

Névjegy

Tropico 0.jpg

Cím: Tropico 4

Műfaj: Stratégia

Fejlesztő: Haemimont Games

Kiadó: Kalypso Media Digital

Kiadás: 2011. augusztus 30.

Először is be kell, hogy valljam nem játszottam a sorozat előző részeivel, internetes hozzászólások és képek alapján is azt kell, hogy mondjam a Tropico 4 nem fog gyökeres változásokat mutatni a Tropico 3-hoz. A Tropico 1 és 2 a Take Two kiadó alatt látott napvilágot, majd az elhanyagolt sorozatot végül a Kalypso vásárolta fel. A 3 különböző nevű (Glory of the Roman Empire, Imperium Romanum, Grand ages Rome) de lényegében ugyanarról a római városépítő játékaikról ismert bolgár Haemimont Games csapat állt neki a Tropico 3, majd a 4 elkészítésének. És mi a vicc az egészben? Ki mások tudnának egy jó karibi környezetű játékot összerakni, mint a bolgárok!

Far Cry második menet

2012.12.04. 16:30 grungi

Másodikra sokkal jobban tetszett a játék. Kezdem megszokni a terepet és már az ellenfelek sem olyan veszélyesek, hála a gyakorlatnak, a felszerelésnek és az óvatosságnak.

Ebben a játékban nem mehetsz ész nélkül a falnak. Még a vadászat sem teljesen veszély nélküli. Szinte minden bokorban akad egy ragadozó. De némelyik növényevő is megtámad, ha úgy érzi veszélyes vagy rá. Engem a vadkutyák idegesítettek fel jól. Többen jönnek és alattomosak. Volt olyan, hogy tapírra vadásztam és közben rám talált egy tigris, meg két vérszomjas gerilla.

Apropó gerillák. Velük kapcsolatban két érdekes játékbeli elemet fedeztem fel. kisebb posztokat alakítottak ki a szigeten, ezeket el lehet foglalni és miután kipucoltuk őket akkor beköltöznek a szövetségesek. Innentől már mentés és vásárlóhelynek használhatjuk a bázist. Valamint referenciapontként a gyors utazáshoz. Másik érdekes dolog egy minijáték. Bizonyos helyeken aktiválva egy nagy követ kihívást kell teljesítenünk időre és kill-re. Én eddig egy olyat találtam ahol Hangtompítós fegyverrel kell öldösni gerillákat. Takedown többet ér és és van időkibővítő hordó is, ezt szétlőve nyerhetünk kis időt. Valamint itt-ott golyóállómellény is található, a gyógyszer és a lőszer végtelen ilyenkor. Ha bizonyos szinteket megütünk akkor xp lesz a jutalmunk.

A történetről annyit, hogy egy kisebb társasággal érkeztünk a szigetre, hogy kipihenhessük a "nehéz" amerikai fogyasztói társadalom nyűgjeit. A várva várt bulihegyek helyett a kis csapatunkat elrabolja egy pszichopata akit Vaas-nak hívnak. De nekünk sikerül megszöknünk és ha eszméletlenül is a folyón lecsorogva, de kijutni a táborból. Egy kedves karibi ember ment meg bennünket aki rögtön ránk tetovál pár jelet, hogy könnyebben elvegyülhessünk a tömegben. Ő fog a későbbiekben instruálni és a főszálon végigkísérni. Hogy milyen csavarok jönnek még nem tudom, eddig nem sok sztorit csináltam. Az biztos, hogy nagyon feldobja, hogy a karakter gyakran használ tudatmódosító szereket és a mellékakarakterek is ezt teszik. Naná, elvégre közép Amerikában vagyunk. :) A tetkók későbbikben jelzik pl. a felvett képzettségeket, állandóan megjelennek ha felveszek egyet. Illetve a kis segítőnk is szorgalmasan varrogat bennünket. A cél kiszabadítani a többi kiscsávót (csajt) és lelépni a szigetről. Közben persze egy komplett forradalom is zajlik a segédletünkkel.

Tippek:

-Érdemes a vadászatba beinvesztálni, sok hasznos holmit lehet begyűjteni.

-A bázisok elfoglalása is hasznos, nekem így lett pl. az elején ingyen Dragunov. Amire érdemes odafigyelni, hogy a riasztót érdemes kikapcsolni, nehogy tízszeres túlerővel kelljen megküzdeni.

-Szorgalmasan gyűjtögetni minden vacakot. A levelekből jó kis italokat lehet gyártani, a bőrökből meg mindenféle tartót. Enélkül nem tudunk tucatnyi fegyvert és tonnaszám lőszert magunkkal vinni.

Far Cry 3 első benyomások

2012.12.02. 19:05 grungi

Úgy látom valamilyen módon a FC3 a második rész hagyományait folytatja, csak most az afrikai dzsungel helyét a karibi térség egy szigete foglalja el. Elég érdekes eddig, bár csak egy-két missziót teljesítettem eddig. Olyan mintha a COD könnyedségét ötvöznék a GTA szabadságával és leöntötték volna egy kis Deer Hunter életérzéssel.

Ugyanis már az elején megtanít a jóságos mesterem, hogy itt a szigeten csak vadászattal és gyüjtögetéssel lehet megélni. Már be is gyűjtöttem pár színes levelet és néhány állatbőrt. Vicces, hogy manapság mennyire erőltetik ezt a gyüjtögetős és craftingolós stílust. Kicsit WoW-os hangulatba is kerültem tőle. Szerencsére azért akad férfinak való munka is: Véletlenül felhívtak a rosszfiúk, hogy az egyik bázison lesznek és jól elszórakoznak a barátnőmmel, én persze rögtön odaszaladtam pár emberrel és lepuffantottam akiket ott találtam. Sajnos a lány nem volt ott, de a társak megveregették a vállam, hogy kemény vagyok mint Csoki postarabláskor.

A GTA érzés ott jön be, hogy mindenről van térkép, az utolsó kis piros levélről meg pénzes dobozról is. Ráadásul minden második bokor mellett van egy terepjáró, nehogy már gyalogolni a kelljen a kis elkényeztetett amerikai suttyónak.

Na itt abba is hagytam, folytatom még a játékot, de nem ígérem, hogy végigviszem, mert lehetséges, hogy a felénél megunom. Tiszta RPG (XP,skillek,stb.)