Grungi

Ez a blog azért született, hogy segítsek azoknak akik különböző játékokkal akarnak játszani és tájékozódni szeretnének. Itt elsősorban leírásokat, bemutatócikkeket fogtok látni.

Friss topikok

  • grungi: @Layash: Egyetértek, hogy DLC ellenére elég szép tartalmat hoztak össze. A Bethesda mindig élen já... (2013.01.07. 08:03) Dawnguard teszt

Xcom: Enemy Unknown

2012.11.18. 12:56 grungi

xcom.jpeg

Sziasztok,


Első körben erről az új játékról szeretnék írni.  Az Első UFO játék 1994-ban jelent meg. Azóta több folytatást is megért több-kevesebb sikerrel. Most, hogy a remake-ek korát éljük ezt a játékot is bekapta a gépszíj és a Firaxis gondozásában megjelent egy új feldolgozás. Többek és jómagam szerint is nem sikerült rosszul. Lássuk, hogy mit kaptunk.

A játék nem bonyolítja túlságosan a sztorit, egyszer csak rátörnek a nagyon csúnya gonosz földönkívüliek a szerencsétlen emberiségre és rögtön minden kertelés nélkül megpróbálják kiírtani azt. Természetesen a Föld ezt nem hagyhatja és a vezetőség létrehoz egy elit egységet abból a célból, hogy megvédje a földi életet. Kezdetben csak kisebb elszórt támadások történnek, később már komolyabb és nagyobb méretű ufo-k jönnek, hogy minél hatékonyabb eszközökkel támadhassák a lakosságot. Az Xcom sem tétlenkedik közben és itt jön képbe a játékos.

Nekünk kell irányítani a bázist, a katonákat és a technológiák felderítését. Ugyanis az emberiség felismerte, hogy csak úgy tud versenyt futni az idegenekkel, ha leköveti a technológiájukat. Amolyan gerillaháborút kell vívni a technológiai fölényben lévő ellenséggel és közben begyűjteni akár élő példányokat is az ellenség soraiból. Három fő területen kell helytállni, a laborban, a harctéren és a bázisépítésben. Ehhez még hozzátartozik az ellenség megfigyelése és a világ hangulatának befolyásolása. Ugyanis tetteink hatással vannak a közvéleményre, ha például egy műholdat bocsájtunk fel egy adott ország fölé akkor csökken a pánik és növekszik az adott országból érkező támogatás. A labor viszonylag egyszerű, a rendelkezésre álló alkatrészekből a tudósaink kifejlesztik a szükséges új eszközöket amiket a mérnökök legyártanak. Minél több mérnök és tudós áll rendelkezésre annál gyorsabb ez a folyamat és ráadásul egyes technológiáknak megvan a min. követelményük a kifejlesztéshez. Embereket erre a két területre az egyes országok adják havi lebontásban és még extra helyekről is jöhetnek, pl. egy küldetés megoldása által, vagy egy spec. kérés teljesítéséből.

A harc itt is központi elemet kap, katonákat korlátlan menyiségben toborozhatunk, természetesen pénzért. Ami nem lesz túl sok, így csínján kell bánni vele. Egységeink tapasztalatot szereznek a harcok során és fejlődnek ezáltal az értékeik, nem is beszélve a kapott képességekről. Például nagyon hasznos képesség a zárótűz amivel sakkban tarthatjuk az ellenséget, vagy a plusz slot a felszereléslistán, de említhetném még a reakciólövés is. A csata a klasszikus UFO rendszerben zajlik, vagyis körökre osztott. Minden lépésnek, fedezéknek és jól kihasznált képességnek jelentősége van. Ki kell sakkozni a lépéseket, mivel van idő a gondolkodásra ezt sokszor meg is tehetjük. Egy kör két cselekedetből állhat, mindkettőt el lehet használni mozgásra, így a karakter rohan és nincs másra lehetősége. De ha csak annyit mozgunk, hogy hagyunk lehetőséget másra akkor még lehet lőni,fegyvert tölteni, beásni magad, overwatch (azaz kivárni és csak akkor lőni, ha az ellen felbukkan) és képességet használni. Eleinte tapasztalatlanok az embereink és ezért könnyen elhullnak, de persze könnyen pótoljuk is őket. Később már inkább a megőrzésre kell koncentrálni, mert nem tudunk ugyanolyan katonát beszerezni a piacról hipp-hopp. Főleg mert a képességeket nem fix-en kapják az egységek, hanem random kettőt felajánl a rendszer és ebből választhatunk. Lehetőség van még személyre szabni a karaktereket is, de ez a része nem vonzott a játékban. Az ellenfelek változatosak és igen izgalmas a harc ellenük főleg, ha emelünk a nehézségen és előrehaladunk a történetben, később jönnek pszí alkalmazó lények is és mi csapatunk is tanulhat efféle tudományt. Jó érzés volt amikor a zergling kinézetű crystallid-ot ellene fordítottam a társainak, így növelve ideiglenesen a csapatomat.

Az ufo-k igen változatosak, van köztük kicsi nagyfejű klasszikus ufo, robotszerű egyedek, zergling utánzat, robosztus agyonpáncélozott brute plazmafegyverrel és a végén még megjelenik egy masszív pszíhasználó agyfürkész szerű lény is. Ők is rendelkeznek képességekkel, eszközökkel. Némelyik előszeretettel dobál gránátot, vagy épp ugyanúgy tud reakciólövéssel támadni mint az emberi karakterek. Van olyan ami zombivá változtatja az embereket. Erről nem mondok többet, mindenki ismerje meg a játékot maga, nem akarom teljesen elvenni a felfedezés örömét.

Ha mindent jól csinálsz végül eljuthatsz az UFO-k nagy szentélyhajójába és egy véres leszámolás keretében pontot tehetsz az események végére.

A taktikáról: Érdemes rámenni a technológiára, ezen belül a csapatot kell a legjobban támogatni új fegyverekkel, páncélokkal. Ezen kívül a műholdak fontosak a pánik megfékezésében. Minél nagyobb a pánik, annál erősebb az ufo-tevékenység és a küldetések is nehezek, nehezebb küldetésekben könnyen elhullanak az emberek és nem lesz hatékony utánpótlás. Ezen lehet segíteni pl. a training school-ban fellelhető fejlesztésekkel. Pl. az egyik esetben már nem újoncokat toborzol, hanem egyenesen hadnagyi rangú és képességű embereket vehetsz fel. Vagy egy másik az XP szerzést növeli meg. XP-t közvetlenül a szörnyek leöléséből kapnak a karakterek, ahogy a klasszikus rpg rendszerekben szokás. Szóval én a végére kifejlesztettem egy állandó csapatot, akiket elláttam a legjobb felszereléssel, így már nem kellett az utánpótlással törődnöm és ezek közül csak a végső csatában vesztettem el embert, de akkor már nem számított. A csatatéren, nagyon óvatosan kell mozogni, én szinte minden esetben hagytam cselekvést a mozgáson túl, nehogy belefussak valami csúnyába. Ilyenkor az overwatch volt a leggyakoribb. Volt olyan eset, hogy egy ufo belsejében beállítottam az embereimet az ajtóhoz és az idegen ki akart törni a szobájából, de az éber katonák halomra lőtték, mert mindegyik be volt állítva fedezésre. A következő körben akartam betörni, de már nem volt rá szükség emiatt. A fedezék a legfontosabb, van fél és egész fedezék, ha nem bújik el a katona, szinte biztos, hogy eltalálják és ez a játék elején még biztos halált jelent. Ki kell használni minden segédeszközt (füstgránát, kézi radarszonda, medkit, stb.) ami növeli a hatékonyságot, ez nem egy olyan játék ahol tankként végig lehet rohanni a pályákon.

Na ennyit a játékról, remélem tetszeni fog nektek és ti si megszeretitek ezt a taktikai RPG stílust.


Üdv,

Grungi

A bejegyzés trackback címe:

https://grungi.blog.hu/api/trackback/id/tr704912644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.