Végre sikerült kivégezni a Far Cry 3 történetét és most írok egy kis összefoglaló értékelést.
Ahogy korábban is írtam, eléggé lenyűgözött ez a játék. Pedig alapvetően nem tartalmaz forradalmi elemeket. Minden játékelem már megtalálható korábbi játékokban. Ami részemről nem jelent problémát, hiszen ennek ellenére jól szórakoztam, amíg a sztorit görgettem előre.
Alapvetően egy őszinte játék az új Far Cry. Erőszakos, de bemutatja, hogy mi történhet egy olyan emberrel aki akaratán kívül belekerül a húsdarálóba. Karakterei idealizáltak, de azért hihetők. És ami fontos érződik rajtuk a helyzet rendkívülisége, nem mentesek az emberi gyengeségektől. Senki sem golyóálló, csak a főhős Jason Brody.
Kezdjük a grafikával. Szerintem nagyon szép, főleg a víz és a fényhatások tetszettek. A dzsungel pedig megunhatatlan bármilyen körülmények között. Alacsony felbontáson is szép és gyengébb gépen is jól fut.
A hangok szuperek, főleg az őserdő lakóinak hangjai. A zene pedig hihetetlenül jó hangulatot teremt. amennyire szürkének éreztem a második részt annyira színes volt ez az új minden téren.
A történetet ismerjük már. Jason Brody és pár társa bulizni megy a Csendes Óceánra. (Nem a karibi térségbe, ahogy korábban írtam. Erre a japán bunkerekből jöttem rá. :) ) Egy balul sikerült ejtőernyőzés után a csapatot elfogják kalózok és váltságdíjat követelnek. Jason, hősünk kiszabadul és a helyi Rakyat törzs gondozásába kerül. Név szerint Dennis Rogers veszi szárnya alá a Rakyat hűséges katonája. Jason megkezdi férfivá (igazi harcossá) válásának hosszadalmas folyamatát. Végső célja kiszabadítani a barátait és lelépni a szigetről. A játékoson múlik, hogy ez mennyiben lesz sikeres.
A történet során Jason segít a törzsnek megküzdeni kalózokkal és a vezetőjükkel Vaas-al. Vaas hihetetlenül veszélyes és pszichopata őrült. Teljességel kiszámíthatatlan, sohasem tudhatod mikor bukkan fel és nyom a fejednek egy pisztolyt.
Jasonnak igencsak fel kell kötnie a nadrágját, hogy versenyezni tudjon a kalózok számbeli előnyével. Hősünk képességekben és felszerelésben tud fejlődni, hogy sikeres legyen ezen az idegen terepen. A felszerelés egy részét nekünk kell elkészíteni. Fegyverzsák, pénztárca, fecskendőtartók, tölténytárak várnak felfedezésre a játék során. A tartókat állatbőrökből a hatóanyagokat pedig növényi eredetű komponensekből fejleszthetjük ki. A tűzfegyvereket természetesen csak vásárlással szerezhetjük meg. De nem érhetők el mind egyszerre, rádiótornyok várnak ránk, hogy felszabadítsuk őket. Eleinte egyszerű felmászni rájuk később már egyre nagyobb kihívás mindegyik. A quicktravel pontok egytől-egyig ellenséges bázisokon vannak, ezeket szintén ki kell pucolni. Az egyik legjobb része a játéknak szerintem. Lehet csendben, lopakodva vagy mint egy tank megrohamozni a szerencsétlen kalózokat. Ezek nehézsége is növekszik. Később már nehézfegyveres csókák, több riasztó, nagyobb erősítés is jöhet. Volt olyan ahol helikopter is jött. Az állati komponenseket vadászattal lehet megszerezni. Van néhány referenciapont amit mutat a térkép, ahol az egyes fontosabb vadak élnek. Ugyanakkor a felszabadított bázisokon kaphatunk spec. vadászati küldetéseket (Path of the hunter). Léteznek még futármelók a felszabadított rádiótornyoknál. Ezeknek a tornyoknak a legnagyobb haszna az új fegyverek mellett a térképdarab amit kapunk a környékéről. Sokkal könnyebb úgy tájékozódni, ha tudjuk, hova megy az út. :) Van még assasin küldetés, ami megmondja kit, hol, hogyan öljünk meg. Létezik a Rakyat trial, ami egy időre öljünk meg egy adott fegyverrel minél több kalózt. Erről még toplistát is vezet a gép és xp jár érte. Valamint játszottam még pókert. Első körben elnyerték tőlem a 100 dolláromat, de másodszorra kifosztottam a négy lúzert akik ellenem próbáltak játszani.
A képesség rendszer igen fontos része a játéknak. Eleinte nagyon gyíkok vagyunk, elbotolva egy fűszálban is meghallhatunk. A játék végére már igazi Rambová válhatunk köszönhető a több HP-nak, úszási, futási, fegyverhasználati, vezetési képességeinknek. Később fejleszthetjük a bérgyilkosi eszköztárunkat, egyre tökéletesebben tehetjük el láb alól az ellent lesből támadva. Gyorsabban regenerálhatunk, e kapunk tápot a növénygyűjtési vagy akár a rablási képességeinkre. Ez a része a játéknak igencsak RPG orientált. Mint egy MMO-ban itt is gyűjtögethetünk mindenfélét. Elveszett japán leveleket a 2.VH.-ból, titkos memóriakártyákat, elfeledett történelmi relikviákat. Ez utóbbiból rengeteg van és hozzá hasonlóan sok olyan történelmi helyet látogathatunk meg amitől leesik az állunk. Főleg a játék középső szakaszában.
Negatívumot nem sokat tudok mondani a játékról. Talán a sztori túl hatásvadász, az állatok igen gyakoriak és túlontúl agresszívek. Nem igazán volt jó cápavadász módszer. A csónakból nem láttam a víz alá a vízben meg nem volt semmi fegyverem a késen kívül. Szinte minden bokorban van egy tigris vagy komodoi sárkány. Lezárt sírokban is találtam ilyen gyíkot, nem is értem hogyan éltek ott. Kicsit tömény volt a játékmenet, persze lehet nekem kellett volna talán jobban elosztani a játékidőt. A vége már-már a COD tömény erőszaktengerére emlékeztetett. Szinte térdig vérben jártak a karakterek. A valóságban talán tizedét sem tudta volna elviselni egy ilyen kezdő Rambo. Egyik jelenetben a karakterünket sokadszorra akarják kivégezni, de az öngyújtó kivédi a lövést. Több mint bosszantó klisé.
Na elég a spojlerből. Összefoglalva a Far Cry 3 ha nem is az Év játéka, de mindenképpen kiemelkedik a mezőnyből és ezt főleg a hangulatnak és a történetnek köszönheti. A cikket Ezzelreg féle értékeléssel zárom:
Értékelés:
Grafika: 9/10
Zene: 9/10
Kezelőfelület: 8/10
Szórakozás: 10/10
Összesen: 90%