Sziasztok,
Jó régen írtam ide is, de most kedvem támadt bemutatni az aktuális kedvencemet:
Ez pedig a The Elder Scrolls: Legends CCG játék. A termék egy hagyományos gyűjtögetős mikrotranzakciós kártyajáték a TES világán. 2016-ban jött ki és az alapjáték ingyenes. Amolyan Hearthstone klón, ami ugye egy Magic koppintás. :) Hát igen nincs semmi új a nap alatt. No, de kezdjük a bemutatást.
Ahogy jeleztem ez a játék sokban hasonlít a neves elődökre, így aki ismerős ezen a területen nem fog sok újdonságot találni a cikkben. Szóval itt is hasonló módon valamilyen varázspontból pakolhatunk lényeket, tárgyakat, varázslatokat az asztalra, mint eddig sok más hasonló játékban. A lények támadással, életerővel és különleges képességekkel rendelkeznek. Költségük és a többi számszerű értékeik általában 0-10 között mozognak, kivéve néhány speciális esetet.
Lények:
A képességek jó része is hagyományos: Guard: A lény bevédi a játékost, mint a HS-ben a taunt. Ward: Egyszer használatos mágikus pajzs, ami sebezhetetlenséget egy támadás erejéig. Summon: Lerakáskor aktiválódó esemény, nagyon változatos tud lenni, pl.: HP-t ad a játékosnak vagy megöl egy ellenséges lényt, stb. Lethal: Instant kill a lény támadása függetlenül a sebzéstől. Last Gasp: Ahogy az előző, csak a lény halálakor aktiválódik. Drain: A lény az okozott sebzést a játékos gyógyítására fordítja. Pilfer: Akkor aktiválódik, ha a lény sikeresen támadja az ellenfelet, ez is változatos, legtöbbször erősíti magát a lényt, de laphúzást is szokott adni. Regenerate: Következő köröd elején visszanyeri az elvesztett HP-ját. Breakthrough: Ha lényt támad a célpont HP-ja feletti sebzés az ellenfélre meg át, vagyis a túlcsordulást az ellenfél szenvedi el. Charge: A lény az idézés körében bevethető már. Shackle: Leláncol egy vagy több lényt egy kör erejéig. Végül a Prophecy: Ez a képesség TES: Legends specifikus. Minden játékos rendelkezik 5 rúnával, ezek ahogy csökken a HP-ja megtörnek, amikor ez történik az adott játékos húz egy lapot, ha az prophecy tulajdonságú, akkor ingyen kijátszhatja azonnal az ellenfél, vagy esetleg a saját körében. Ezzel a tulajdonsággal nemcsak lények, más típusú lapok is rendelkezhetnek. 30 HP-ról indulunk és lehet több is, nincs korlát, 25-20-15-10-5 HP-nál törik meg egy-egy rúna. Ez a rendszer néha nagyon izgalmas játékmenetet okoz. Volt már, hogy ezzel fordítottam meg meccset.
A játék másik különlegessége a lane rendszer, alapértelmezetten két sávba tud idézni lényeket a játékos, mindegyik 4 hellyel rendelkezik, tehát összesen 8 lényed lehet az asztalon egy időben. A baloldali teljesen hagyományos, a jobb viszont egy un. Shadow Lane. Ide idézett lényeket az első körben nem tudja támadni az ellenfél közelharcban, minden más támadási forma engedélyezett. Ez csak a hagyományos játékmódokban van így, story mode-ban és az arénákban változik a lane-ek mérete és tulajdonsága.
Actions and Supports:
Nemcsak lényekkel, hanem varázslatokkal és tárgyakkal is támadhatjuk az ellenfeleket. A varázslatok lehetnek action vagy support típusúak. Az action azonnal és egyszeri módon hat, a support viszont vagy állandó, vagy ismétlődő hatású. Pl.: Az action-ök többsége direkt sebző varázslat, addig a support-ok bónuszt adna, vagy korlátozott számú, de körönként felhasználható extrát, pl.: van ami gyógyit x HP-t, vagy Ward-ot rak egy lényre.
Kb. ennyit a rendszerről. A játék ugyanúgy rendelkezik speciális játékmódokkal, mint elődei. Van itt story, ahol az egyes ellenfelek legyőzése után jutalmat kapunk, legtöbbször kártya formájában, de más erőforrást is kaphatunk. Van gyakorló mód, ahol gépi ellenfelek ellen próbálhatjuk ki a paklinkat. Van barátságos mérkőzés élő ellenfelek ellen. Van ladder itt is, 12. szintről a legaljáig lehet létrázni. Arena, ahol random paklival random ellenfeleket győzhetünk le random jutalom ellenében. Solo Arena, ami ugyanaz, mint az előző, csak gépi ellenfelekkel találkozhatunk itt. Illetve ebben a játékban is időről időre mindenféle vicces eseményt szerveznek.
A pakli:
A pakliépítés alapja a soul gem és a gold. Ezekből az erőforrásokból rakhatjuk össze a saját paklinkat. itt az 50-es pakliméret a preferált. 5 tulajdonság határozza meg a kártyák színét: Agility-Zöld, Endurance-Lila, Intelligence-Kék, Strength-Vörös, Willpower-Sárga. Ill. van még a semleges frakció. Egy pakli két színt és semleges kártyákat tartalmazhat. A két tulajdonság kombinációja határozza meg a pakli osztályát: pl.: Mage=Int+Willp. Meglepő módon ez semmit nem határoz meg, csak láthatóvá teszi, hogy milyen lapokra számíthat az ellenfél. Szóval goldot sok dologból lehet szerezni, a soulgem fő forrása a felesleges lapok, de azt is kaphatunk jutalmul. Lapjaink 4 gyakorisággal rendelkezhetnek: Common, Rare, Epic, Legendary. Értelemszerűen minél magasabb a gyakorisága, annál nehezebb beszerezni. Itt léteznek olyan legendás kártyák, amikből a megszokott 1 helyett akár 3-at is bevethetsz csatában.
Én casual típusú játékos vagyok, napi 4-5 alkalomnál többet nem játszom, ezért nem haladok túl gyorsan a játékban. Szerencsére kitaláltak erre megoldást, hogy nehogy csak a hiperkockák élvezzék a játékot. A Story a kedvencem, azért még részben fizettem is, de ugyanakkor létezik más megoldás is. Pl. a napi jutalom, ha már egyszer belépsz kapsz kis apróságot, ami lehet gold, soulgem vagy pakli, esetleg event ticket. Utóbbit arénázásra lehet felhasználni pl. Aztán ott van a Twitch Drops. Ha összekötöd a game account-odat a twitch-el és napi 6-8 órát nézel TES:Legends közvetítést, akkor mindenféle random jutalmat kaphatsz: 50-60 gold, 50-1500 soulgame, vagy akár pakli, legendary kártya. Ennek segítségével már összeraktam a egy 10K értékű tier1-es paklit. Szóval szerintem érdemes pörgetni.
Összegezve, szerintem nem rossz játék, ahol a véletlen csak annyira van benne, amennyire szükséges. Hátránya, hogy semmi komoly újdonság donság nincs benne, viszont, amit tud, azt jól hozza. Egy próbát mindenképp megér, ha kiégtél a HS-ből.
Beszerezhető:
Valamint Steam, Android és Apple boltokban is elérhető.