Grungi

Ez a blog azért született, hogy segítsek azoknak akik különböző játékokkal akarnak játszani és tájékozódni szeretnének. Itt elsősorban leírásokat, bemutatócikkeket fogtok látni.

Friss topikok

  • grungi: @Layash: Egyetértek, hogy DLC ellenére elég szép tartalmat hoztak össze. A Bethesda mindig élen já... (2013.01.07. 08:03) Dawnguard teszt

Dawnguard teszt

2013.01.03. 16:55 grungi

dawnguard.jpgSikeresen befejeztem a Skyrim Dawnguard fősztoriját és jelentem a főellenség halott. Nem árulom el, hogy ki volt az, mert nem akarom spoilerezni azokat akik még nem játszottak ezzel a kiegészítővel. 

A Dawnguard egy DLC, de érzésem szerint majdnem egy komoly kiegészítés. Közel egy hónap kellett, hogy kijátszam kb. napi 1 óra átlaggal. Természetesen ehhez hozzátartozik az is, hogy a karaktert felhoztam olyan szintre, hogy érdemes legyen belekezdeni. Expert nehézségen játszottam, hogy legyen némi kihívás is, ne csak a szörnyeket daráljam halomra minden probléma nélkül. Így még 20. szint környékén sem tudtam félkézzel lepuffantani egy sárkányt. :)

A történet a vámpírok körül forog. Az Elder Scrolls sorozat úgy tűnik, hogy nem tud szabadulni ettől a dologtól szerintem. Gondolom nem kevés köze van hozzá az Alkonyat szériának, de én erről nem akarok tudni. Így rögtön be is álltam 10. szinten a vámpírvadászok közé a Dawnguard szervezetébe. Kezdetben elég bénák. A vámpírok szinte naponta támadják őket a saját várukban, de ha segítünk akkor a történet előrehaladtával egyre erősebbek lesznek. Újabb reménybeli vadászok csatlakoznak és adják hozzá a szakértelmüket a nagy közöshöz idővel. Tanulhatunk is tőlük, kereskedhetünk, illetve crafting lehetőség is nyílik. Frankó kis számszeríjat kapunk tőlük, amit én enchantoltam soul trap-el, hogy így növelhessem a feltöltött köveim számát. Később lenyúltam (nem kellett lopni, ott volt szabadon a várban) egy másikat azt meg brutál cold sebzéssel láttam, az egyik legjobb saját fegyver lett. A küldetések kezdetben egyszerűek: vadásszunk le pár vérszívót, keressünk fel embereket és sorozzuk be. Később már egyre komolyabb tétek merülnek fel. A végső él megszerezni az Aurel's Bow megszerzése, mely segít bennünket a végső küzdelemben. Megismerkedhetünk egy bájos kislánnyal is aki kísér bennünket és különleges(!) képességekkel támogat, mint egy jó házasságban.

dawnguard2.jpg

Tapasztalataim a játék során:

Sajnos a direkt sebző varázslatok önmagukban nem jöttek be annyira nekem. Főleg, hogy az Enchant képzettségem rohamosan fejlődött a Destruction-hoz képest, pedig nagyságrenddel többet lőttem tűzgolyót mint tárgykészítést. Az elején főleg a disenchant segített a végén már a tucattárgyak gyártása. Lehetett volna még kombinálni kovácsolással, hogy még több ékszerem legyen, de akkor csak szinte crafting-ból állt volna a játék.

Így legfőképpen az Enchant fejlődött meg közepes mértékben az Alchemy, az italok minden rázós helyzetben jól jöttek. A 25. szintre az Enchant 70 lett a Destruction meg 54, az Alchemy az kb. csak 40. A crossbow-nak köszönhetően az íjjászat is jól fejlődött és a destruction kárára arra is tettem pár perk-et. Sajnos az értelmesebb perkeket kihasználtam alacsony szinten és egész idő alatt arra vártam, hogy felmenjen 60-ra a Destr. de igen lassan haladt, pedig tárgyakkal is támogattam. Beszereztem a végére egy Expert köpenyt is.

Alapvetően szeretem a kiegyensúlyozott karaktereket, de itt mágusra mentem rá aztán meg erősítettem a többi tulajdonságot. Folyton a cipeléssel voltak gondok, pedig direkt nem szedtem fel a nehezebb tárgyakat. A kövek, az italok, meg a hozzávalók együttesen  is elég nehezek voltak. Mondjuk reális is amikor 30-40 üvegcsét viszel az legyen körülményes. Muszáj volt több képzettséget fejleszteni párhuzamosan, hogy jöjjenek a szintlépések. Mondjuk ezzel sokrétűbb is lett a karakter.

dawnguard1.jpg

Negatívumok:

Talán kevesebb lett a bug, de így is bosszantó volt, hogy néha eltűntek, feltűntek állatok. Kisebb hibák még előfordulnak, de nem vészes. Hozzá lehet szokni. Rendszeresen elakadtam az ajtókban a társam miatt, a csaj ráadásul állandóan leragadt. Volt neki egy energiaszívó varázslata és ha használta és közben meghalt az ellenfél akkor leragadt és tovább szívta a cuccot az áldozatból. Úgy tudtam kiszabadítani, hogy lenulláztam az életerejét. Nem halt meg mert a fontos karaktereket nem lehet lecsapni. Viszont kiszabadult az állapotából és folytatja az útját velem. Ami bosszantott még, hogy lényegében a sztori kétharmada megegyezett mindkét frakciót tekintve. Biztos nagyon fontos volt spórolni, de azért kitalálhattak volna egy-két egyedi küldetést is. Tehát gyakorlatilag teljesen mindegy melyik frakciót követed a végén ugyanaz a főellenséget kell legyőzni.

Összességében nem volt rossz a történet melynek során ellátogathatsz egy árnyvilágba és lehet saját kis meglepetés pet-ed. Ha nem lettek volna a fenti kis apróságok nagyon jól szórakoztam volna, de így csak jól szórakoztam. :) Kevesebb sárkány és kicsit több vámpír volt a történetben, szóval én nem bántam meg, hogy belevágtam.

dawnguard3.jpg

Értékelés:

Értékelés:

Grafika: 8/10

Zene: 8/10

Kezelőfelület: 8/10

Szórakozás: 9/10

Összesen: 82,5%

 

A bejegyzés trackback címe:

https://grungi.blog.hu/api/trackback/id/tr414995643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Layash 2013.01.06. 05:02:15

Nem hiszem, hogy hibának kellene felróni, hogy a Dawnguard főküldetése azonos útvonalat követ a játék jelentős részében.
Megvannak a küldetésben ezok az aprócska különbségek, amelyek kellenek a realiszikusssághoz.
Az egyik oldalon vámpírként játszva birtokolja a hősünk a vámpírlord képességeket, vámpírvadászként nincsenek extra képességek.
Vámpír a képességével rákényszeríti a Priestet, hogy menjen a várba, vámpírvadásznak nem kell kényszeríteni :-) Vámpírként a hatalom megszerzése, megtartása miatt kell melölni a főbosst, vámírvadászként pedig el kell pusztítani a gonoszt.
Talán a kisérő személye hozza a leginkább logikátlan helyzeteket a kalandokba, főleg,ha a Dawnguard tagja a hősünk. A mellékküldetések véletlenszerű helyszínekre küldözgetnek, az játékosfüggő, hogy ezek a kalandok mennyire érdekesek, de itt is van különbség, mások a célok vámpíréknél, és a vadászoknál.
A Skyrimnek van néhány kellemetlen hibája, az egyik, amit említettél: a kisérők baállnak az ajtóba, s nem akarnak elmozdulni, a másik pedig az eltűnő, felvillanó tárgyak.
Megemlítenék még egyet: a mágia használat.
Ez olyankor érdekes, ha idéző a játékos, vagy több kisérővel játszik. Teljesen mindegy, hogy castolt spell, vagy varázsbot lövedék, létezik a játékban a baráti tűz - ha a csata hevében többször is eltalálja valamelyik szövetségesünk a másikat, az bizony rá támad. Summonokat ilyenkor elűzi a "gazda", sokkal kellemetlenebb, ha két NPC esik egymásnak

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2013.01.06. 08:48:34

@Layash: Jól érzed, nekem is ez volt a legnagyobb problémám a közös kampánnyal, hogy egy közös npc-re fűzték fel.
Utánaolvastam, mert csak a Dawnguard oldaláról játszottam végig és én is láttam, hogy a különböző módon oldották meg a sztorit, hogy belesimuljon mindkét oldalba, de ettől nekem még nem jött be annyira. Olyannyira, hogy már nem látom sok értelmét, hogy a másik oldalról is megismerjem a sztorit.

Spoiler következik: Főleg akkor volt bosszantó amikor a végén a csajjal megöltük az apját és megkérdeztem, hogy most akkor mit fog csinálni? Hát lehet csatlakozik a Dawnguard-hoz, hátha szükségük van egy vámpírra. Vicces, pont egy élő vámpírra van szüksége a vámpírvadászoknak. Ez olyan mintha John Connor nem pusztította volna el a terminátort a T2 végén.
Az, hogy nem siratta az apját már nem is zavart, elvégre egy érzelemmentes vérszívóról volt szó. Mondjuk az anyjáért aggódott.

Layash 2013.01.06. 19:38:44

@grungi: "Az, hogy nem siratta az apját már nem is zavart, elvégre egy érzelemmentes vérszívóról volt szó. Mondjuk az anyjáért aggódott."

Amikor Valericával először beszéltél a rejtekhelyén, elmondta, a prófécia beteljesedéséhez Serenának meg kellene halni, a lány vére a kulcs a szertartáshoz, s ezt ő semmiképpen nem engedte volna, ezért szökött el a tekercsekkel együtt.
Harkon feláldozta volna a lányát, azzal nincs gond, hogy Serena szerint az apjának pusztulni kell.
A logikai bukfenc a történetben, hogy a vámpírlánnyal sétálgatunk a városokban, a vadonban, s közben úton-útfélen vámpírok támadnak.
Túlzó elvárás lenne teljesen más történetet írni a két oldal számra, erre szerintem nincs is szükség, de néhány mondatni párbeszédben, esetleg játékmenetbeli változásban realisztikusabbá tehették volna a történetet (persze hogy legyen realisztikus, egy vámpír mese)
Gondolok itt olyanokra, hogy éjjel besétálunk a Dawnguard erődbe, mindenki alszik, hősünk is fáradt lepihen, s egy vámpírlány örködik fölötte (ébredés után mindíg megnéztem, nem fertőzött-e meg a fruska )
Az egy háttértitok miért nem csapták le első adandó alkalommal, s akasztották le a hátáról a tekercset :-)
Összességében nincs baj ezzel a mesével, ráadásul egy DLC-ről van szó, amely mégia elég sok órányi plusz játékot ad a Skyrimhez, ami amúgy sem egy kijátszható műfajú kalandjáték.
Fogadjuk el, hogy a Dawnguard tagok többsége sem tud róla, hogy Serena kisasszony vámpír, a kívülálló NPC-k pedig honnan is tudnák (mondjuk nekik, hogy dark elf ősei voltak a csajnak, ezért vörös a szeme), kalandotunknek kell megtanulni bízni a vámpírmenyecskében, nyugodtan aludni, amíg Serena örzi az álmát :D
Ez a történet igazából a vámpír-rajongó játékosoknak készült, meghagyva a lehetőséget a játékosnak az élőholttá válás elöli kitérésnek, s dawnguard tagként értelmet adni a küldetések tovább játszásának.
Sokkal több van a Dawnguardan, mint amiot egy átlagos DLC-be bel szokás tenni mostanság, igaz az Elder Scrolls soarotahoz készültek olyan modok, amelyek színvonalban verik a fizetős DLC-ket.

grungi · http://grungirpg.blog.hu 2013.01.07. 08:03:23

@Layash: Egyetértek, hogy DLC ellenére elég szép tartalmat hoztak össze. A Bethesda mindig élen járt ebben szerintem.
Nem gondoltam, hogy teljesen más történet kellene, inkább csak az, hogy kicsit váljon el a két frakció története egymástól.
Tegnap kitaláltam egy merész ötletet, de gondolom a megvalósítás problémás lenne.
Spoiler: A Forgotten Vale részt pl. meg lehetett volna oldani úgy, hogy a vámpírok fordítva mennek végig rajta. Valamilyen mágikus módszerrel megtalálják Vrythur-t akivel mondjuk alkut kötnek, ha megöljük a tesóját odaadja az íjat. Így ugyanazt a területet visszafele végigjárná a karakter és nem kellett volna teljesen új területet kidolgozni.
Majd a végén a csávó persze ahelyett, hogy átadná az íjat megtámad és a végső csata már lehet ugyanaz mint a másik esetben.
Egyébként nekem ius az volt az érzésem, hogy a Dawnguard oldal csak azért van, hogy a vámpírok jól kitombolhassák magukat. Én pl. nem komálom annyira ezt a divatvámpírkodást, így inkább a vadászokhoz álltam be.
süti beállítások módosítása