Sikeresen befejeztem a Skyrim Dawnguard fősztoriját és jelentem a főellenség halott. Nem árulom el, hogy ki volt az, mert nem akarom spoilerezni azokat akik még nem játszottak ezzel a kiegészítővel.
A Dawnguard egy DLC, de érzésem szerint majdnem egy komoly kiegészítés. Közel egy hónap kellett, hogy kijátszam kb. napi 1 óra átlaggal. Természetesen ehhez hozzátartozik az is, hogy a karaktert felhoztam olyan szintre, hogy érdemes legyen belekezdeni. Expert nehézségen játszottam, hogy legyen némi kihívás is, ne csak a szörnyeket daráljam halomra minden probléma nélkül. Így még 20. szint környékén sem tudtam félkézzel lepuffantani egy sárkányt. :)
A történet a vámpírok körül forog. Az Elder Scrolls sorozat úgy tűnik, hogy nem tud szabadulni ettől a dologtól szerintem. Gondolom nem kevés köze van hozzá az Alkonyat szériának, de én erről nem akarok tudni. Így rögtön be is álltam 10. szinten a vámpírvadászok közé a Dawnguard szervezetébe. Kezdetben elég bénák. A vámpírok szinte naponta támadják őket a saját várukban, de ha segítünk akkor a történet előrehaladtával egyre erősebbek lesznek. Újabb reménybeli vadászok csatlakoznak és adják hozzá a szakértelmüket a nagy közöshöz idővel. Tanulhatunk is tőlük, kereskedhetünk, illetve crafting lehetőség is nyílik. Frankó kis számszeríjat kapunk tőlük, amit én enchantoltam soul trap-el, hogy így növelhessem a feltöltött köveim számát. Később lenyúltam (nem kellett lopni, ott volt szabadon a várban) egy másikat azt meg brutál cold sebzéssel láttam, az egyik legjobb saját fegyver lett. A küldetések kezdetben egyszerűek: vadásszunk le pár vérszívót, keressünk fel embereket és sorozzuk be. Később már egyre komolyabb tétek merülnek fel. A végső él megszerezni az Aurel's Bow megszerzése, mely segít bennünket a végső küzdelemben. Megismerkedhetünk egy bájos kislánnyal is aki kísér bennünket és különleges(!) képességekkel támogat, mint egy jó házasságban.
Tapasztalataim a játék során:
Sajnos a direkt sebző varázslatok önmagukban nem jöttek be annyira nekem. Főleg, hogy az Enchant képzettségem rohamosan fejlődött a Destruction-hoz képest, pedig nagyságrenddel többet lőttem tűzgolyót mint tárgykészítést. Az elején főleg a disenchant segített a végén már a tucattárgyak gyártása. Lehetett volna még kombinálni kovácsolással, hogy még több ékszerem legyen, de akkor csak szinte crafting-ból állt volna a játék.
Így legfőképpen az Enchant fejlődött meg közepes mértékben az Alchemy, az italok minden rázós helyzetben jól jöttek. A 25. szintre az Enchant 70 lett a Destruction meg 54, az Alchemy az kb. csak 40. A crossbow-nak köszönhetően az íjjászat is jól fejlődött és a destruction kárára arra is tettem pár perk-et. Sajnos az értelmesebb perkeket kihasználtam alacsony szinten és egész idő alatt arra vártam, hogy felmenjen 60-ra a Destr. de igen lassan haladt, pedig tárgyakkal is támogattam. Beszereztem a végére egy Expert köpenyt is.
Alapvetően szeretem a kiegyensúlyozott karaktereket, de itt mágusra mentem rá aztán meg erősítettem a többi tulajdonságot. Folyton a cipeléssel voltak gondok, pedig direkt nem szedtem fel a nehezebb tárgyakat. A kövek, az italok, meg a hozzávalók együttesen is elég nehezek voltak. Mondjuk reális is amikor 30-40 üvegcsét viszel az legyen körülményes. Muszáj volt több képzettséget fejleszteni párhuzamosan, hogy jöjjenek a szintlépések. Mondjuk ezzel sokrétűbb is lett a karakter.
Negatívumok:
Talán kevesebb lett a bug, de így is bosszantó volt, hogy néha eltűntek, feltűntek állatok. Kisebb hibák még előfordulnak, de nem vészes. Hozzá lehet szokni. Rendszeresen elakadtam az ajtókban a társam miatt, a csaj ráadásul állandóan leragadt. Volt neki egy energiaszívó varázslata és ha használta és közben meghalt az ellenfél akkor leragadt és tovább szívta a cuccot az áldozatból. Úgy tudtam kiszabadítani, hogy lenulláztam az életerejét. Nem halt meg mert a fontos karaktereket nem lehet lecsapni. Viszont kiszabadult az állapotából és folytatja az útját velem. Ami bosszantott még, hogy lényegében a sztori kétharmada megegyezett mindkét frakciót tekintve. Biztos nagyon fontos volt spórolni, de azért kitalálhattak volna egy-két egyedi küldetést is. Tehát gyakorlatilag teljesen mindegy melyik frakciót követed a végén ugyanaz a főellenséget kell legyőzni.
Összességében nem volt rossz a történet melynek során ellátogathatsz egy árnyvilágba és lehet saját kis meglepetés pet-ed. Ha nem lettek volna a fenti kis apróságok nagyon jól szórakoztam volna, de így csak jól szórakoztam. :) Kevesebb sárkány és kicsit több vámpír volt a történetben, szóval én nem bántam meg, hogy belevágtam.
Értékelés:
Értékelés:
Grafika: 8/10
Zene: 8/10
Kezelőfelület: 8/10
Szórakozás: 9/10
Összesen: 82,5%